پمپ آب کشاورزی

۱۳ بازديد
لوازم یدکی پمپ آب کشاورزی

به منظور تعمیر و نگه داری از پمپ‌های آب باید در کنار خرید یک محصول با کیفیت، لوازم یدکی آن را نیز تهیه کنید تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید. چنانچه در هنگام خرید یا تعمیر قطعات شناخت کافی نداشته باشید، مطمئنا به مشکل خواهید خورد و حتی ممکن است مجبور به خرید پمپ دیگری شوید. لازم به ذکر است که قطعاتی در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد، نه فقط در پمپ‌های آب کشاورزی، بلکه میان انواع دیگر پمپ‌ها نیز مشترک است. مهم‌ترین قطعات یدکی پمپ‌های آب عبارتند از:

۱- سیل مکانیکی:

وظیفه این قطعه این است که از نشت آب به بیرون جلوگیری کند. خود این قطعه در دو نوع ثابت و متحرک در پمپ آب استفاده می‌شود. قطعه ثابت آن بر روی کاسه پمپ نصب می‌شود و نوع متحرک آن روی محور گردش پمپ قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که یکی از اقداماتی که باعث می‌شود این قطعه به درستی کار کند، روغن کاری آن است.

برای دیدن اطلاعات بیشتر پمپ آب کشاورزی کلیک کنید.

پمپ آب

۱۴ بازديد

پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی جهت افزایش فشار آب برای ویلاها، ساختمان ها و آپارتمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام انتخاب پمپ اب خانگی باید به مواردی همچون تعداد شیرها، متراژ واحد و تعداد طبقات توجه کرد. بوستر پمپ، پمپ با کلید اتوماتیک و پمپ با مخازن منبسط از جمله پمپ های خانگی رایج هستند. پمپ آب خانگی در برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود.

چمن زن برقی

۱۶ بازديد

انواع چمن زن برقی

این ابزار بر اساس نوع تیغه به دو دسته ماشین روتاری و ماشین سیلندری تقسیم بندی می شود. در زیر به شرح این دونوع  خواهیم پرداخت:

چمن زن سیلندری

چمن زن های سیلندری یکی از چمن زن های بسیار پرکاربرد در کشاورزی است که همانند قیچی عمل می کند. برای استفاده از این دستگاه به نیروی فیزیکی نیاز می باشد. در این کار شما باید دستگاه را بر روی محور افقی قرار داده و چمن ها را کوتاه کنید. استفاده از دستگاه چمن زن سیلندری برای باغ های کوچک کاربرد دارد.

برای دیدن اطلاعات بیشتر چمن زن برقی کلیک کنید.

کود سه بیست

۱۶ بازديد

فواید کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ بر روی گل دیفن باخیا

دیفن باخیا یکی از گل های آپارتمانی بسیار محبوب و پرطرفدار است که رسیدگی به آن اهمیت بسیاری دارد. برگ های این گل وزن بالایی دارند و برای این که ساقه ها بتوانند وزن آن ها را تحمل کنند باید تغذیه مناسبی داشته باشد. کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ یکی از بهترین روش های تغذیه گیاه دیفن باخیا محسوب می شود.

فواید کود سه بیست بر روی گل رز

گل رز یکی از متنوع ترین و محبوب ترین گل های موجود در بازار است که شما شاهد رنگ های بسیار متنوعی در این گل خواهید بود. گل رز برای سرسبزی و گلدهی بیشتر و بهتر نیاز به مصرف کود سه بیست دارد.

کود هیومیک اسید

۱۳ بازديد

کود هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی

هر نوع گیاه و درختی می تواند با استفاده از کود هیومیک اسید از خواص بی نظیر آن بهره مند شود. گیاهان آپارتمانی نیز از این امر مستثنی نیست. گیاهانی که در فضای باز کشت می شوند، می توانند از نورکافی، هوای تازه و مواد مغذی طبیعی موجود در خاک بهره مند شوند. ولی گیاهان آپارتمانی در یک گلدان کوچک قرار گرفته و نمی توانند از این عناصر به صورت کامل استفاده کنند. هیومیک اسید محصولی بسیار استثنایی بوده که می تواند تمامی نیازهای مورد نیاز برای گیاهان آپارتمانی را تامین نمایند. این کود رشد گیاهان را افزایش داده و باعث سرسبزی و شادابی آن ها خواهند شد.

علفزن شارژی

۱۳ بازديد

مقایسه علفزن شارژی و دستی

در نگاه اول مهم‌ترین تفاوت میان این دو نوع علفزن، منبع تغدیه آن‌ها است.

درعلفزن دستی از هیچ نوع منبع سوختی استفاده نمی‌شود درحالی در علفزن شارژی، باطری‌ها به عنوان منبع تغدیه شناخته می‌شوند.

با توجه به همین مسئله امکان استفاده ازعلفزن دستی در زمین‌های با مساحت بالاتر از ۱۵۰ مترمربع  وجود ندارد و همچنین اپراتور باید سریع‌تر راه برود تا دستگاه عملکرد مناسبی را داشته باشد.

درحالی که تنها محدودیت علفزن شارژی، محدودیت شارژ باطری بوده وهمچنین این دستگاه قادر به پوشش دادن مساحت بالاتری نسبت به علفزن دستی است. با توجه به موارد اشاره شده می‌توان نتیجه گرفت که قیمت علفزن‌ شارژی از علفزن‌ دستی، بیشتر است.

علف تراش

۱۷ بازديد

قطعات علف تراش

علف تراش ها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند تا بتوانند به خوبی کار کنند. از جمله اصلی ترین قطعات علف زن ها عبارت است از:

 

 

موتور: موتور مهم ترین بخش علف زن ها را تشکیل می دهد. نیروی مورد نیاز جهت کارکرد علف زن ها به دو صورت برقی و بنزینی تامین می شود. هر چه قدرت موتورها بیشتر باشد، کارکرد بهتری نیز خواهد داشت. موتورهای بنزینی علف زن ها به دو دسته چهار زمانه و دو زمانه تقسیم بندی می شود.

 

 

نگهدارنده یا دسته: کنترل کردن علف تراش ها در هنگام کار کردن اهمیت بسیاری دارد. دسته های علف زن ها در انواع مختلف حلقه ای، تک دسته و دسته دوچرخه ای طراحی و تولید می شود. این دسته ها به راحتی می توان آن ها را هدایت و کنترل کرد.

 

تیغه: از دستگاه های علف تراش برای کارکردهای مختلفی از جمله هرس کردن، علف زنی، برش و … از تیغه استفاده می شود. کیفیت تیغه ها بر روی نوع کارکرد و ساختار آن تاثیر بسیاری دارد به همین دلیل هر چه کیفیت تیغه بالاتر باشد، کارکرد بهتری خواهد داشت. تیغه های علف زن ها در انواع مختلف هشت پره، چهار پره، چهار پره و دو پره تولید و به بازار عرضه می شود.

سمپاش دستی

۹ بازديد

انوع سمپاش دستی

رویکرد کلی در شناخت انواع سمپاش‌های دستی، دسته بندی براساس جنس بدنه است. براساس این نوع نگاه، سمپاش‌ها به دو دسته کلی فلزی و پلاستیکی تهیه شده از مواد پلی‌اتیلن، تقسیم بندی می‌شوند. این نکته را نظر داشته باشید که سمپاش دستی با مخزن فلزی ، مقاومت و کیفیت بالاتری داشته و البته قیمت بالاتری نسبت به انواع پلاستیکی دارند. به همین دلیل توصیه ما این است که هنگام خرید تا حد‌ امکان سمپاش دستی فلزی را بر پلاستیکی ترجیح دهید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که سمپاش پلاستیکی سبک‌تر از مدل فلزی بوده و برای حمل راحت‌تر است.

سمپاش فرغونی

۱۱ بازديد

کاربرد سمپاش صد لیتری

سمپاش‌ صد لیتری در انواع مختلف برقی و بنزینی، از جمله محصولات پرکاربرد در صنعت کشاورزی به حساب می‌آید که با دارا بودن ویژگی‌هایی منحصر در محیط‌های گوناگون استفاده می‌شود. معمولا در زمین‌های کشاورزی که درخت‌های گوناگون کاشته شده، نیاز به سمپاش‌های با ظرفیت‌های متفاوت نیز احساس می‌شود. در سال‌های اخیر یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین ایزارآلات سمپاشی، سمپاش‌های دستی و برقی بوده‌است، ولی با این وجود همچنان برای سمپاشی در زمین‌های کشاورزی در مساحت‌های بسیار بالا نیاز به استفاده از سمپاش‌های صد لیتری احساس می‌شود. درکنار این موارد باید این نکته را نیز در نظر داشت که بسیاری از کشاورزان در فصل سمپاشی مقدار قابل توجهی از سم مورد نیاز خود را با آب مخلوط می‌کنند و به همین دلیل باید از سمپاش‌های بزرگ و حجیم با ظرفیت مخزن بالا، همچون سمپاش‌های صد لیتری استفاده کنند. ازاین نوع سمپاش‌ها برای سمپاشی درختان با ارتفاع زیاد نیز استفاده می‌شود چرا که علاوه پوشش دادن مساحت‌های بالا، قدرت پرتاب سم مایع این دستگاه بسیار زیاد بوده و به همین دلیل برای آفت زدایی از درختان بنلد قامت نیزاستفاده می‌شود. به منظور حمل و نقل آسانتر، بعضی از انواع مختلف سمپاش‌های صد لیتری بر روی فرغون قرار گرفته و به همین دلیل سمپاش‌های صد لیتری، به سمپاش‌های فرغونی نیز معروف هستند. در خصوص سمپاش‌های فرغونی در قسمت مربوطه به طورمفصل صحبت خواهد شد.

برای دیدن اطلاعات بیشتر سمپاش فرغونی کلیک کنید.

سمپاش لانسی

۱۱ بازديد
سمپاش برند  آ اس(As) ساخت کشور چین می باشد. از مهمترین مزیت های این سمپاش می توان به حمل و نقل آسان به همراه استارت سریع و آرام  آن  اشاره کرد. جنس مخزن سمپاش از پلی اتیلن مقاوم است که  در برابرسموم شیمیایی و نور آفتاب مقاومت بالایی دارد. نازل  مدل 768 – AS  به شکل سوزنی و افشانی است  که دارای قابلیت تنظیم میزان پاشش آفت کش  می باشد. موتور  سمپاش لانسی مدل 768 – AS از  نوع کاربراتور با سوخت بنزین و  تک سیلندر می باشد.