درمان بواسیر

۱۶ بازديد

چگونه بواسیر را درمان کنیم؟

در صورتی که بواسیر تشدید نشده باشد، می توان با درمان های مختلف خانگی علائم آن را تسکین داد. با این حال، گاهی اوقات بواسیر باعث درد مداوم یا ناراحتی تقریباً دائمی می شود که در این صورت  لازم است به پزشک مراجعه شود. به ویژه توصیه می گردد اگر بیمار دچارخونریزی مقعد شود حتی اگر خفیف باشد، سریعاً با پزشک مشورت کند؛ چراکه اینگونه علائم ممکن است نشانه نوع دیگری از بیماری ناحیه مقعد یا یک مشکل جدی تر باشد که نباید نادیده گرفته شود.

اگر بواسیر خارج از مقعد باشد، کمپرس سرد می تواند التهاب را کاهش دهد. برای تسکین دردهای ناشی از بواسیر، حمام های سیتز یا استحمام نشیمن با آب گرم (حدود دمای 40 درجه سانتیگراد) طی 10 تا 15 دقیقه به مدت سه یا چهار بار در روز تاثیر گذار خواهد بود.

برای دیدن اطلاعات بیشتر درمان بواسیر کلیک کنید.

درمان یبوست

۱۲ بازديد

درمان یبوست درخانه

راه های زیادی برای درمان یبوست وجود دارد که البته بیشتر این درمان ها نیز خانگی هستند. علاوه بر موارد گفته شده در بالا یک سری موارد دیگر نیز وجود را که در درمان به شما کمک خواهد کرد. برخی از این درمان ها شامل:

قهوه بنوشید، به خصوص قهوه کافئین دار: نوشیدن قهوه ممکن است به رفع یبوست کمک کند. در برخی افراد، مصرف قهوه می تواند میل به دستشویی را افزایش دهد. به این دلیل که قهوه ماهیچه های دستگاه گوارش را تحریک می کند.

غذاهای دارای پروبیوتیک بخورید: پروبیوتیک ها میتوانند به جلوگیری از یبوست مزمن کمک کنند. پروبیوتیک ها از نوع باکتری های زنده ای هستند که به شکل طبیعی در روده وجود دارند معمولا فیبرهای غذایی باعث کاهش حجم مدفوع می شوند و با بهبود سلامت دستگاه گوارش اثرات مثبتی در درمان یبوست ایفا می کنند. کنگر، سیر، پیازها، موز و تره فرنگی از جمله این مواد غذایی به شما می آیند.

آلو بخورید: مردم اغلب از آلو و آب آلو به عنوان داروی طبیعی برای یبوست استفاده می کنند. آلو ممکن است سریع ترین راه حل طبیعی موجود باشد.

عمل بواسیر

۱۴ بازديد

فرآیند عمل با لیزر هموروئید

معمولا طبق پیشرفت بیماری، لیزر هموروئید انجام می شود. در هموروئید درجه یک از درمان های دارویی استفاده می شود که به صورت مصرف ملین و پمادهایی مانند آنتی هموروئید برای برطرف شدن یبوست است.

اما در هموروئید درجه ی 2 و حتی بالاتر، درمان به شکل جراحی  توسط جراح بواسیر با لیزر صورت می گیرد. هر چه اندازه ی هموروئید بزرگتر بوده باشد، نتیجه ی لیزر بهتر است.


برای دیدن اطلاعات بیشتر عمل بواسیر کلیک کنید.

بواسیر داخلی

۱۷ بازديد

آیا بواسیر داخلی خطرناک است؟

همان‌گونه که اشاره ‌شد اگر از دست دادن خون ناشی از بواسیر داخلی شدید باشد، احتمال کم خونی وجود ‌دارد. همچنین خفگی بواسیر می‌تواند منجر به لخته ‌شدن خون، عفونت و در موارد شدید، قانقاریا یا سپسیس شود. بیماران دچار نقص ایمنی ممکن است به کندی بهبود پیدا کنند و بعد از مداخلات جراحی بیشتر در معرض خطر عفونت قرارگیرند. بنابراین پزشکان جراحی را به عنوان آخرین راه ‌حل توصیه می‌کنند. موردی که می‌تواند بسیار خطرناک باشد این است که فکر کنید علامت های شما فقط بواسیر است. این گزاره نیز معمولا بدون اینکه به متخصص روده بزرگ برای معاینه مراجعه‌ کنید، در ذهن شکل می‌گیرد. دراین حالت است که عدم مراجعه به پزشک می‌تواند خطرآفرین باشد. به عنوان مثال، خونریزی از شایع‌ترین علامت بواسیر است، اما همچنین نشانه سرطان روده بزرگ یا مقعد نیز است. درد می‌تواند نشان‌دهنده وجود بواسیر خارجی باشد، اما همچنین می‌تواند نشان‌دهنده شقاق مقعد یا پارگی پوست در دهانه مقعد نیز باشد. درد مقعدی همچنین می تواند به یک آبسه یا بیماری فیستول اشاره‌کند. در کل اما بواسیر داخلی می‌تواند باعث درد و ناراحتی شدید شود. با این حال خود بواسیر کشنده نیست. حتی در شدیدترین حالت ممکن هم زندگی شما را به خطر نمی‌اندازد. اما همان‌گونه که در ابتدا اشاره‌ شد بواسیر می‌تواند داخلی باشد، به این معنی که دیواره داخلی مقعد شما را می‌پوشاند. اما در بواسیر خارجی می‌توانید آن‌ها را در قسمت بیرونی مقعد خود احساس کنید. هر دو نوع بواسیر می‌توانند عوارض دیگری برای سلامتی ایجاد‌ کنند که برخی از آن‌ها برای سلامت طولانی مدت شما خوب نیستند.

علت خارش مقعدی

۱۳ بازديد

علت بروز خارش مقعدی چیست؟

بروز خارش مقعدی می‌تواند به  دلایل مختلفی رخ دهد. در ادامه به شرح و توضیح برخی از علل متداول پدید آمدن خارش مقعدی می‌پردازیم اما این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر شما با مشکل خارش مقعدی مواجه هستید، توصیه می‌شود که در اولین قدم به پزشک خود مراجعه کنید تا علت دقیق را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند.

هموروئید

این  عامل یکی از علل اصلی خارش مقعدی است. وقتی رگ‌هایی که در ناحیه مقعد قرار دارند حالت طبیعی نداشته باشند مانند: بروز تورم، التهاب و خونریزی ممکن است خارش مقعدی رخ دهد.

عفونت‌ها

عفونت‌های باکتریایی یا قارچی می‌توانند عامل بروز خارش مقعدی باشند. عفونت‌های قارچی معمولاً به صورت خارش و سوزش در منطقه مقعدی ظاهر می‌شوند.


برای دیدن اطلاعات بیشتر علت خارش مقعدی کلیک کنید.

علت درد مقعد

۱۴ بازديد

علت درد مقعد در دوران بارداری

هنگامی که باردار هستید، رحم شما بزرگ شده و باعث ایجاد فشار زیادی بر مقعد می شود. این فشار در نهایت منجر به درد در ناحیه مقعد خواهد شد. از طرفی، این فشار اضافی همچنین می تواند باعث هموروئید شده و ایجاد درد در ناحیه مقعد گردد. بهتر است بدانید که، درد مقعدی در دوران بارداری بیشتر در سه ماهه سوم بارداری رخ می دهد، زمانی که کودک شما بزرگتر است. ممکن است فشار بیشتری بر اعصاب مقعد شما وارد کند. انقباضات حین زایمان همچنین می تواند علت درد مقعد شود.

کیست پستان

۱۴ بازديد

لیزر کیست پستان در چه مواردی توصیه می شود؟

برای این که عمل لیزر کیست پستان و مزایای این عمل را بهتر درک کنیم، ابتدا بهتر است تا به آناتومی این اندام بپردازیم. اندام پستان، دارای قسمت های مختلفی می باشد که هر کدام از این قسمت ها، وظایف خاص خود را داشته، و در کنار یکدیگر، فعالیت های خود را انجام می دهند. یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های پستان در خانم ها، لوبول های پستان می باشند. این لوبول ها، که در آن ها شیر تولید شده و ذخیره می شود، مهم ترین بخش پستان را تشکیل می دهند. هنگامی که زنان باردار، فرزند خود را به دنیا می آورند، به دلیل ترشح هورمون هایی از قبیل هورمون اکسی توسین و پرولاکتین، در حین عمل زایمان، غدد شیری که در قسمت پستان وجود دارند، شروع به تولید شیر نموده و این شیر که در ابتدا در لوبول های پستان قرار دارند، از طریق لوله های بسیار نازکی که به آن ها لوله های شیری(Milk duct) گفته می شود، به نوک پستان رسیده و با فشار دادن یا مک زدن پستان توسط نوزاد، شیر خود به خود از پستان مادر بیرون می آید. بعلاوه اطراف لوبول ها، و لوله های انتقال شیر را بافت چربی پوشانده است و روی آن را نیز، لایه ای از پوست ضخیم می پوشاند. کیست ها، فضا هایی داخل سینه می باشند که درون آن ها را مایعات شفاف و زلالی پر کرده است و در بیشتر موارد، این کیست ها برای خانم ها ضرری ندارند و به او آسیبی نمی رسانند.

 
 

درمان فیشر

۱۲ بازديد

2. درمان فیشر با لیزر: راه حلی دائمی و کم عوارض

لیزر شقاق یک پروسه نوین و بدون عارضه در درمان فیشر آنال می باشد که به عنوان بهترین نوع درمان این بیماری و پرطرفدارترین متد در رفع شقاق در حرفه پزشکی شناخته شده است. درمان فیشر با لیزر با استفاده از بی حسی موضعی آغاز می شود و با استفاده از ابزاری به نام اسپوکولوم که درون مقعد قرار داده شده و با تنظیم آن کانال مقعد باز می شود، سپس از اشعه مادون قرمز لیزر برای افزایش جریان خون در ناحیه شکاف استفاده می شود و موجب ترمیم و بازسازی شقاق خواهد شد. این روش باعث بهبود و درمان فیشر خواهد شد.  استفاده از لیزر به این دلیل است که منطقه تمرکز ثابت و کنترل بیشتری بر جراحی ارائه می دهد. همچنین، با استفاده از لیزر، احتمال عود فیشر در مقایسه با جراحی های سنتی کمتر است. درمان فیشر با لیزر تقریبا 30 دقیقه طول می کشد. پس از جراحی لیزر نیز در عرض 24 تا 48 ساعت بیمار ترخیص می شود. درمان فیشر با لیزر یک روش کم تهاجمی است و بیمار به سختی دردی را تجربه می کند. این راه حل دائمی برای فیشر است، اما بیمار باید تمام دستورالعمل های داده شده را رعایت کند تا از همه عوارض جلوگیری شود. درمان فیشر با این روش کاملا بی خطر است و هیچ آسیبی به پوست یا هیچ یک از اعضای بدن بیمار وارد نمی شود. به همین دلیل برخی از مزایای این روش را عنوان می کنیم:
  • روش درمانی سریع همراه درد کمتر
  • زمان بهبودی سریع
  • رفع بی اختیاری مدفوع یا نشت مدفوع
  • خونریزی کم و معمولا بدون خونریزی
  • مراقبت های بعد از جراحی و درد بسیار کمتر است.
  • بازگشت به فعالیت عادی معمولا ظرف 24 ساعت است.
  • بدون بریدگی یا زخم باز

درمان شقاق مقعد

۱۲ بازديد

علت ایجاد شقاق مقعد

درمان شقاق مقعد پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. شقاق مقعدی یک پارگی کوچک در بافت نازک و مرطوب (مخاط) است که مقعد را می پوشاند. هنگامی که مدفوع سفت یا بزرگ در حین اجابت مزاج دفع می کنید، ممکن است شقاق مقعدی ایجادشود. شقاق مقعدی به طور معمول با تخلیه روده موجب درد و خونریزی می‌شود. همچنین ممکن است دچار اسپاسم در حلقه عضله در انتهای مقعد (اسفنکتر مقعد) شوید. شقاق مقعدی در نوزادان بسیار شایع است اما می‌تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قراردهد. بیشتر شقاق‌های مقعدی با درمان‌های ساده مانند افزایش مصرف فیبر یا نشستن در آب گرم بهترمی‌شوند. برخی از افراد مبتلا به شقاق مقعد ممکن است نیاز به دارو یا گاهی اوقات جراحی داشته باشند.

علل شایع شقاق مقعدی عبارتنداز:

  • دفع مدفوع بزرگ یا سفت
  • یبوست و زور زدن در هنگام اجابت مزاج
  • اسهال مزمن
  • رابطه مقعدی
  • زایمان

برای دیدن اطلاعات بیشتر درمان شقاق مقعد کلیک کنید.

لیزر کیست های پستان خوش خیم

۱۰ بازديد

علت به وجود آمدن کیست پستان

علت دقیق کیست سینه هنوز ناشناخته است. کارشناسان بر این باورند که نوسانات هورمونی ممکن است باعث ایجاد آنها شود. کیست‌ های سینه معمولا بعد از یائسگی در زنان ایجاد نمی‌ شوند، زمانی که سطح استروژن کاهش می ‌یابد. به طور کلی ایجاد برخی تغییرات در هورمون های جنسی یکی از دلایل اصلی کیست پستان است. اما استروژن به طور ویژه در بوجود آمدن این عارضه دخالت دارد. پزشک معمولا سوابق بیمار را مورد بررسی قرار می دهد تا علت دقیق را مشخص و درمان را شروع کند.

برای دیدن اطلاعات بیشتر لیزر کیست های پستان خوش خیم کلیک کنید.